שיטות טבעיות להקלה על אף סתום

עפר גדנקן No Comments on שיטות טבעיות להקלה על אף סתום

כשהאף סתום קשה לנשום, לישון, לאכול ולשתות. החדשות הטובות הן שאף סתום, במרבית המקרים, מתאושש לאחר כמה ימים. עד אז, ישנם כמה שיטות טבעיות להקלה על גודש באף ששווה לנסות

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הצטננות היא מחלה נגיפית (וירלית), שעוברת באוויר. ישנם כ-200 סוגים של נגיפי הצטננות ובכל פעם שמישהו מתעטש או משתעל סביבנו, מתפזרים באוויר רסיסים זעירים המכילים מיליוני נגיפים שמחפשים אף חדש להתנחל בו.

הידבקות בנגיפים יכולה להתרחש בדרכים שונות כמו התעטשות ישירה בין חולה לבריא, המצאות בקרבת מקום בחלל סגור או אפילו כשאנחנו נוגעים בחפץ כלשהו – כוס, מוצץ, ידית של דלת, שמישהו מצונן נגע בהם לפני כן לאחר שנגע באזור הפה, האף או אפילו העיניים. הם פשוט יושבים שם ממתינים להסעה: מהיד שנגעה לעיניים, לאף, לפה. לכל מקום שהוא חלק מדרכי הנשימה העליונות שלנו, לכל אבר שמרופד בשכבה רירית חמה ולחה. זה מה שהם אוהבים ושם הם מתרבים.

אחד הסימנים העיקריים להצטננות היא נזלת. גודש באף, כפי שהרופאים אוהבים לקרוא לזה. למעשה, מדובר בסוג של דלקת זיהומית שיכולים להתלוות אליה מלבד אף סתום ודולף גם התעטשויות, כאבי גרון או כאבי ראש, לפעמים חום והרגשה כללית רעה.

אף סתום הוא עניין מציק שמפריע לישון, לנשום, אפילו משפיע על הטעם שיש לאוכל. אמנם ישנן תרופות, כדורים בבליעה וטיפות אף, שיכולות להביא להקלה מיידית אבל קחו בחשבון שמרגע שמפסיקים להשתמש בהן הגודש חוזר ועלול להיווצר מעגל קסמים.

הנה כמה שיטות טבעיות להקלה על אף סתום:

  • שיטת הבצל: מניחים חצי בצל ליד המיטה או סוחטים ממנו מעט מיץ ומורחים בעדינות בעזרת מקלון בפתח הנחיריים. הארומה החזקה עשויה להקל.
  • הומיאופתיה: כיום ניתן להשיג בכל בתי המרקחת תכשירים הומיאופתיים שמיועדים להקל את הגודש באף.
  • חליטות של צמחי מרפא: אכינצאה, עלי אקליפטוס, ג’ינג’ר ופרי הסמבוק הם בין המומלצים ביותר ברפואה העממית לטיפול ולהקלה על גודש באף.
  • ויטמינים ומינרלים: מזון עשיר בויטמין C, בטא קרוטן ואבץ או נטילתם כתוסף תזונה עשויים להקל על הטיפול בהצטננות ושאר מחלות חורף. הם לא יסייעו ספציפית להקלה על גודש באף, אבל עשויים לזרז את ההחלמה מההצטננות ואולי למנוע את ההצטננות הבאה.

 התוכן מוגש באדיבות 'אלטמן בריאות' הפועלת שנים רבות במקצועיות ובאחריות על מנת לספק לכלל הציבור מגוון פתרונות בריאותיים אשר ישתלבו בשגרת החיים ויסייעו להיטיב עם הגוף במצבי חיים שונים ולאורך מעגל החיים.



0 תגובות